pátek 17. dubna 2015

Jak jsem líbala první českou větu

K roku 1057 přičtěte 928 let a získáte velmi důležité číslo, které se týká tohoto článku.

Jak často se vám stává, že sedíte v poledne v Loving hutu nebo jinym podniku, kde se obvykle přecpáváte do puknutí, koukáte střídavě do talíře a na kamarádku, smrdíte jako kanál a říkáte, co to sakra děláte se svym životem? O chvíli později sedíte ve vlaku, páchnete jako ponožky v polorozkladu, přejete si, abyste ten oběd radši vůbec nejedli a doufáte, že ten oběd necítí to samý k vám a nerozhodne se z vás uprchnout. A najednou máte nezdravě intimní vztah s Coca Colou. Komu to ještě nedošlo, mám zase kocovinu. A zase jsem byla ve Vagonu. A zase mám o čem psát.

            Po kýblu fernetu, lepkavym mojitu a nejhnusnějším pivu, co v Čechách máme (sorry Staropramene, ale kdyby v tobě plavaly vajgly, možná bys chutnal líp), jsem někde posbírala pár let ztracený sebevědomí a zaklepala na rameno mladíkovi (počkejte, až přijdete na to, proč je tohle označení celkem vtipný), který se mi líbil a který zrovna hodil čelíčko na stůl nedaleko nás (jo, ráda zneužívám opilý lidi). Kudrnatý vlasy, košile a sako, prostě takovej ten hispter profesorskej look, to bude někdo z fildy nebo FSV, do toho jdu (i v tom jsem se nakonec mýlila). Co můžeš ztratit, říkala jsem si a to samý mi našeptávala i kamarádka. Maximálně tě odmítne, nebo zjistíš, že je fakt mrtvej.

„Ahoj, nechceš vodu? Vypadáš, že bys ji celkem potřeboval."
„Ne dobrý, já si pro ni dojdu sám."

A odešel. Moje sebevědomí se opět rozpadlo a vytrácelo se v cigaretovym kouři, kterej ve Vagonu zřejmě nahrazuje kyslík. Chvíli jsem brečela kamarádce na rameni (nope), že jsem k ničemu a hnusná jak rektum a že miluju ten svůj školní crush a že nevim, co mám dělat. Jenže pak nastal zvrat a ten hipster se vrátil a sedl si k nám. Povídali jsme si a všechno bylo v pohodě.

            Zajímavý zjištění: 21 let vás donutí posunout věkovou hranici mužů, s kterými se ve víru tance líbáte (díky Lou Reedovi za Perfect Day). Ten mladík se totiž narodil někdy v roce 1985 (já myslela, že mu je maximálně 24, som se spletl), takže je jen o 20 let mladší než můj otec a náš věkový rozdíl je skoro 10 let. Já vím, já vím, není to tak hrozný, spousta holek v mym věku má i starší partnery, ale 30 let je prostě moc (brr, je to strašný i takhle napsaný). Moje vrchní hranice je zkrátka 26 let a nějak jsem neměla v plánu tu hranici posouvat. Teď už ji můžu zbourat úplně a začít si říkat sběratel starožitností.


Každopádně je fajn setkat se s člověkem, co potkal Cyrila a Metoděje, umí hlaholici, podílel se na psaní Proglasu, napsal bajku O lišce a džbánu, je autorem několika nejstarších českých glos, byl svědkem upálení Jana Husa, trollil český národ společně s Lindou a Hankou a nachomýtl se u revoluce (a nemyslim jen Sametovou). Škoda, že patří do generace seniorů, co neumí zacházet s mobilem, takže nemám jeho číslo. A všechny ty internety by určitě zakázal. Tak teď sedí v houpacím křesle a sleduje reprízu Riskuj na Telce. Ale díky němu se teď cítím kulturně obohacena a má mysl je čistší. Předávají sliny moudrost?

            Jako správný hipster mám stejně mít ráda retro a vintage, takže mi teď kamarádka může říkat mrduchtívá retropyče oprávněně. Jo a největší ultimate combo a fatality je fakt, že studoval Matfyz a VŠE, což studují moje poslední dvě známosti. Který jsem taky potkala ve Vagonu hodně opilá. Některý věci se holt nemění. Až na ta čísla teda. Poučim se někdy? LOL. Achjo.

            Jaký byl váš nejstarší úlovek? Je pro vás věk jen číslo? O kolik let musí být člověk starší, abyste s nim nechtěli nic mít ani po litrech alkoholu?

            Btw.: Právě jsem se po několika hodinách konečně viděla v zrcadle a vypadám jak mokrej mop, kterym se někdo snažil vytřít kamna. Takže si aspoň nemusim sypat popel na hlavu.

Nespoléhejte na svý nejlepší kamarádky. Rády vás nechají udělat nějaký faux pas a pak se vám budou smát do konce života.

1 komentář:

  1. Já jsem věděla, že máš ráda vintáž, ale tohle je teda nechutný. Nevim, která kráva tě mohla ponoukat, abys oslovila takovou vykopávku. Uvědomuješ si, že to díky němu vznikly všechny klasický pohádky o hloupym Honzovi?

    OdpovědětVymazat